Pubcrawl - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rebecca Knooihuizen - WaarBenJij.nu Pubcrawl - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rebecca Knooihuizen - WaarBenJij.nu

Pubcrawl

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

17 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Verdrietig nieuws voor de trouwe lezers: waarschijnlijk is dit mijn een na laatste blog die ik zal schrijven vanuit Australië. De tijd gaat ontzettend snel en om precies te zijn duurt het nog 18 nachten voordat ik weer in Duitsland arriveer. Stiekem kijk ik er weer naar uit om bij Lars en de familie te zijn, maar zal dit leven in Melbourne toch gaan missen.

Vorige weekend in het kort: boottocht, pubcrawl, hangover & soccer. Het feest van het jaar bij de Melbourne University Woman Soccer is de Pubcrawl met als dit jaar retro soccer! Met ongeveer 50 dames gingen we op pad om verscheidene kroegen te bezoeken: de een zag er nog belachelijker uit dan de ander. Aangezien ik de leeftijd van dit leespubliek niet weet houd ik het bescheiden en vermeld ik enkel dat het een ge-wel-dig-e avond is geweest, wat ik de volgende ochtend zwaar te verduren heb gehad. Met het vooruitzicht op mijn eerste voetbalwedstrijd stond ik zover het kon fris op. Op het veld aangekomen voelde ik me al snel thuis zoals bij mijn oude voetbalclub Reünie: ongeveer elke positie op het veld heb ik gehad binnen 90 min.

Dinsdag: BIRTHDAY. De dag dat ik officieel volwassen werd en mensen om mij heen dit belangrijker leken te vinden dan mijzelf. In de ochtend (lees 7.03) werd ik toegezongen door de familie. Erg leuk, ondanks dat ik mijn cadeautje pas over 31 nachten mag uitpakken! Na ruim een half uur toch afgesloten. Vervolgens met Lars geskyped, waar ik eveneens door Lars + de familie werd toegezongen. Na dit concert kwamen mijn huisbaas en Esther (studiegenoot uit Nijmegen) mij eveneens toezingen MET een hele mooie taart! Voor 8.00 dus al drie zeer muzikale concerten ten gehore gekregen. Op stage had Esther slingers opgehangen en werd ik door meerdere mensen gefeliciteerd met mijn verjaardag. Tijdens de lunch had mijn stage begeleidster Lisa een taart voor mij gekocht, die erg lekker was! In de avond ben ik samen met Esther naar de Mexicaan uit eten geweest en heb hier voor het eerst cactus geproefd: apart en in kleine porties lekker. Aldus een geslaagde dag gehad!

Afgelopen weekend ben ik op zaterdag gaan surfen. Na hoop gekreun en gesteun over het opstaan op een zaterdag om 6.00 (!) eindelijk in de bus richting Torquay. Hier heb ik uiteindelijk een super gave dag gehad, waar ik uiteindelijk zelf op de surfplank kon blijven staan! Helaas, werd ik tijdens mijn laatste run bruut van de zijkant aangesurfd en viel ik om. De dag erna wederom naar Torquay geweest, maar ditmaal met 4 dames van mijn voetbalteam. Rach had een GoPro camera meegenomen, die tegen water kan. Hier zijn de meest grappige en gênante foto's uitgekomen. Deze kan ik helaas (nog) niet showen, anders ben ik mijn leven niet meer zeker. In de avond met z'n allen naar een italiaans event geweest waar men voor $15 een cocktail + onbeperkte italiaanse hapjes kan eten. Geen idee wat ik heb gegeten, maar het was lekker. Maandag was een nationale dag: beste uitvinding ooit. Deze dag samen met drie andere studenten van de Radboud naar het MOOMBA festival geweest en gekeken naar waterskiën. In de avond hebben we hier een heerlijke BBQ gehouden met verschillende soorten vlees. Genoeg vlees is over, zodat ik de komende week geen eten meer hoef te halen :)

Tot over 18 nachten!

  • 17 Maart 2014 - 09:55

    Laura:

    Leuk bek! Tijd gaat snel he geniet er nog ff lekker van!! En tot over 18 dagen :)

  • 18 Maart 2014 - 03:06

    Rebecca:

    Ja, de tijd gaat heel snel! Zie je snel weer :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 4773

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

14 Januari 2014 - 04 April 2014

Melbourne

Landen bezocht: