Tassenmoordenaar, Great Ocean Road & Skydeck 88 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rebecca Knooihuizen - WaarBenJij.nu Tassenmoordenaar, Great Ocean Road & Skydeck 88 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rebecca Knooihuizen - WaarBenJij.nu

Tassenmoordenaar, Great Ocean Road & Skydeck 88

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

24 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Iedereen, ik heb droevig nieuws. Afgelopen woensdag avond is op de Victoria Night Market mijn geliefde rugtas dusdanig aan stukken gesneden dat ik hem moet laten.. Een shock, ik weet het. De dramatische lijdensweg van mijn tas begon op het moment dat ik had besloten om naar de Victoria Night Market te gaan. Zoals een aantal weten, is Nederlands eten niet echt mijn ding. Dit is dan de pérfecte plek: ongeveer elk land (ook Nederland) is op deze plek vertegenwoordigd. Tijd om dus eens te beginnen met een Koreaanse gedraaide aardappel, vervolgens een Kangaroo burger en af te sluiten met een TimTam ijsje. TimTam zijn trouwens heerlijke koekjes, die ze in Nederland zouden moeten verkopen. Vervolgens besloot ik mijn tas eens in de watten te leggen en hem een heerlijke wasbeurt te geven. Na zijn wasbeurt zag ik het: een 15 cm scheur aan de onderkant van mijn tas. Na grondige inspectie om de dader te achterhalen, kon het niet anders dan te concluderen dat er een duidelijke messteek zichtbaar was en in Melbourne verschrikkelijke tassenmoordenaars zitten. Erg verdrietig allemaal, dus snel maar een nieuwe gekocht.

Afgelopen zaterdag dan toch eindelijk de Great Ocean Road gedaan! De dag was bewolkt en lichtelijk regenachtig, maar dat deed niets af aan het prachtige uitzicht. Verschillende stopplaatsen gehad waaronder Cape Otway Lighthouse (De oudste vuurtoren en meest zuidelijk plek in Australië), Loch and Arch en de 12 apostelen (wat er overigens maar 9 waren en inmiddels nog maar 8). Ondanks dat geschiedenis niet mijn interesse heeft vond ik het verhaal over de Great Ocean Road wel erg indrukwekkend. Na de eerste wereldoorlog in 1918 kwamen 3000 soldaten terug: de een leed aan een grotere depressie dan de ander. Om ervoor te zorgen dat deze mannen aan het werk werden gehouden, hebben alle 3000 mannen een contract aangeboden gekregen voor 13 jaar voor een bedrag van 1 dollar per dag (ongeveer 70 cent). Hiervoor moesten ze een 332 km lange weg aanleggen, met een schop en een minimum aantal explosieven als middelen. Het eindresultaat is de wereldberoemde Great Ocean Road. Overigens was dit ook een oppepper voor mijn eigen werktempo, want kom op: 13 jaar, 3000 medewerkers en dan slechts 332 km!? Maar goed, ze hebben vast ook genoten van het uitzicht.

Om 23.30 waren we terug in Melbourne, echter nog geen tijd om naar huis te gaan. Het was White Night: Melbourne is 24 uur open, inclusief openbaar vervoer. De gebouwen werden met prachtige lichtshows bewerkt. Helaas, viel de rest een beetje tegen. Ik had meer verwacht, zoals iets op de Ramblas in Barcelona: straat artiesten die één voor één geweldige dingen laten zien. Dit viel vies tegen. Op Federation Square gaf een vrouw een dansoptreden. Echter, haar dansmoves lagen onder mijn dans niveau.. en dat zegt wat.

Op zondag stond er op de planning om te gaan surfen. Helaas, was de route er naar toe een raadsel en wegens ons nachtelijk avontuur toch maar verplaatst naar een andere datum. Daarvoor in plaats ben ik naar Eureka Skydeck 88 geweest: het hoogste gebouw op het zuidelijk halfrond met uitzicht over heel Melbourne. Eveneens was dit een prachtig uitzicht en werd van bovenaf alle beroemde gebouwen aanschouwd. Vervolgens nog even een ronde over de Victoria Market gelopen, om vers fruit te halen!

Inmiddels, zit ik over de helft en is het aftellen naar huis & Lars begonnen! Ondanks, dat alle avonturen hier geweldig zijn, mis ik Nederland stiekem wel. Oké, behalve het weer dan, dat mag Australisch blijven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 4767

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

14 Januari 2014 - 04 April 2014

Melbourne

Landen bezocht: