Backpackers in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca Knooihuizen - WaarBenJij.nu Backpackers in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca Knooihuizen - WaarBenJij.nu

Backpackers in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

11 Februari 2014 | Australië, Sydney

Donderdag avond begon samen met Jaelah, Elles en Ilona de reis naar Sydney! Na een culinaire maaltijd bij de Mac, waren we klaar om het avontuur tegemoet tegaan. Eenmaal gearriveerd op Sydney Airport vervolgden we onze reis per trein naar ons hostel. In het hostel aangekomen, wouden we ons even opfrissen en naar het toilet gaan. Helaas, besloten twee kakkerlakken dat hun nood eveneens zeer hoog was. Na de overweging of ik zin had in twee gesprekspartners, toch maar een ander toilet uitgekozen.

Vrijdag: Een weekend in Sydney is niet compleet zonder het Oprah House en de Harbour Bridge te hebben gezien. Na een wandeling langs de Gallery of Art (waar bewakers om de gasten heen gingen dansen!?), door de Botanical Garden besloten we onze lunch te nuttigen met uitzicht op het Oprah House & de Harbour Bridge. Toch wat beter uitzicht dan mijn dagelijks lunch op de universiteit in Nijmegen in 'Het Gerecht' te nuttigen. Onze reis vervolgde zich richting 'The Rocks'; het oudste gedeelte van Sydney. Mede door de authentieke huizen en cafétjes maakte dat dit gedeelte erg gezellig is. Hier bleven we hangen in de kroeg, waar we mee deden aan een loterij. We wonnen: BIER! Jammer genoeg, houdt de rest niet zo van bier en moest ik het grootste gedeelte opdrinken..

Zaterdag: Vroeg opgestaan om de Blue Mountains te bezoeken. Na een treinreis van meer dan twee uur waren we eindelijk in Katoomba aangekomen. Verscheidene ukelele-bands (Uiteindelijk bleek een ukelele-weekend gaande te zijn) speelden hier, vooral Ilona voelde zich op haar gemak met de Hawaïaanse-achtig-klinkende-geluiden. Met de ukelele-bands op de achtergrond wachtten we op de bus die ons het laatste stuk zou brengen. De eerste stop was de 'Three Sisters'. WAUW, wat was dit mooi...en vol chinezen. Na het mooie uitzicht te hebben bewonderd, werd besloten om een 3 km lange wandeling naar de Leura Cascades te maken. Wat is nou 3 km?! ERG VEEL. Na 1.5 uur gezucht, gesteun en aanstellerij [wat ik erg goed kan :) ] kwamen de eerste beelden van de Leura Cascades in beeld. Op slag was ik mijn 'bijna dood ervaring door de wandeling' vergeten. WAT EEN UITZICHT!! Een waterval, waar we konden afkoelen met uitzicht over duizenden kilometers dal. Het mooiste wat ik ooit heb gezien..
In de avond werd het tijd om het nachtleven van Sydney te ontdekken. Wat voelen Nederlandse vrouwen zich eenvoudig vergeleken bij de Australische dames! Iedere dame had een minimum van 10 cm hakken en een maximum van 2 cm stof onder de billen gepaard met een kilo foundation en pruttel. Ondanks onze all-stars hebben wij ons hier uitermate vermaakt.

Zondag: UITSLAPEN! Het beroemde strand Bondi Beach stond vandaag op de planning. Aangezien ik trouw het programma Bondi Rescue op de Nederlandse televisie volg; was dit toch wel iets om gezien te moeten hebben. Erg mooi en erg koud water! Gelukkig scheen de zon goed en werd een onderkoeling vermeden. Om het heerlijke weekend af te sluiten, werd er in de avond gegeten bij de Scary Canary. Voor de geïnteresseerden: de crew van Geordie Shore is hier eenmaal wezen stappen.

Maandag stond de wekker strak op 5.30 om het vliegtuig terug naar Melbourne te halen. Het weekend was alweer voorbij, toch een heerlijk weekend gehad!

• 11 Februari 2014 - 11:25

Jaelah:

Ben je bij Oprah thuis geweest??! En ik vond het Opera House al zo mooi ;) Maar wel leuk geschreven Rebecca!